Få tilbaka fraktkostnaden

Hej,
Jag har fått en vara jag köpte i Spanien förra året reparerad av tillverkaren. Då det var en garantireparation har jag endast stått för frakten från Sverige till fabriken i Spanien. Jag har blivit lovad ersättning för frakten men trots att jag lämnat alla bankuppgifter kommer inga pengar.  
Tillverkaren har mejlat en skärmdump som ska visa att de gjort en överföring till mitt svenska bankkonto för flera veckor sedan (alla uppgifter stämmer på skärmdumpen).
Min bank kan inte hjälpa mig.
Vad kan jag göra för att få mina pengar?

Med vänliga hälsningar
Agneta

Kommentarer

  • Hej Agneta,

    Tack för ditt mejl. Om säljaren kan bevisa överföringen så har pengarna mest troligt fastnat hos bankerna. Det är antagligen bara tillverkarens bank eller din bank som kan spåra pengarna. Skicka bevis till tillverkaren om att du inte har fått pengarna på angivet konto och be de att reklamera till sin bank, som i sin tur får utreda var pengarna har hamnat.

    Med vänlig hälsning,
    Iwona Juridisk rådgivare, Konsument Europa
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.