Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Expressleverans av vara

Jag beställde en ersättningsskärm till min dotters laptop från ett företag i Storbritannien. När jag angett min adress och skulle betala fick jag 3 alternativ för leverans: Economy (3-7 dagar), standard (2-5 dagar) och Express (1-2 dagar).
Eftersom min dotter studerar på annan ort och skulle resa tillbaka efter sommarlovet inom en vecka valde jag Express för att vara säker på att hinna byta skärmen innan hon åkte. Dagen efter fick jag en leveransmail med spårningsuppgifter och det visade sig då att företaget skickat paketet med DHL Express, så långt allt väl. Efter ytterligare två dagar har paketet inte kommit och jag kontaktar DHL som säger att de inte kör ut Express försändelser där jag bor. Istället kommer paketet att levereras till en DHL Service Point 15km från min bostad, men detta först veckan därpå (alltså försent för att jag ska hinna byta skärmen). De hävdar att säljaren i Storbritannien hade kunnat se detta redan innan de bokade expressförsändelsen till mig och att de inte på något sätt är ansvariga för förseningen och jag får begära ersättning från det brittiska företaget. Det brittiska företaget vägrar ge mig kompensation för mellanskillnaden mellan economyfrakt och express som de skickade med. Jag menar att de inte hade rätt att erbjuda mig och ta betalt för en fraktmetod som inte finns tillgänglig på min ort. Vad gäller?
Mikael Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Mikael,

    Tack för ditt inlägg. Du har avtalat expressleverans med säljaren och om du inte har fått tilläggstjänsten, kan du begära återbetalning för just denna tjänst, alltså mellanskillnaden. Du är välkommen att återkomma med dina handlingar för en eventuell medling med företaget. Om du har betalat med kort kan du eventuellt göra en kortreklamation.

    Med vänliga hälsning,
    Iwona Juridisk rådgivare, Konsument Europa
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.