Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Dynander.com drar pengar från mitt kort, har inte beställt något, vad gör jag?

På min månadsfaktura från Cirkel K bensinkort mastercard dök det upp det plötsligt när jag skulle betala för november i december två poster från:
161111 DYNANDER.COM +441376350076 161114 10,00
161114 DYNANDER.COM +441376350076 161115 855,00
Jag kontaktade då Cirkel K som bad mig skriva en anmälan till SEB mastercard som jag gjorde och bestred denna post då jag inte beställ några varuprover, inte deltagit i någon tävling eller annat.
Samma summa 855:- fanns då redan upptagen för dragning i december.
Jag stoppade direkt mitt kort. Nu fick jag svar idag att SEB inte kan göra något. De påstår att jag nog ingått en prenumeration eller fått gratis prov eller deltagit i någon tävling.
Jag har inte gjort något av detta. En operatör uppgav via telefon att jag inte skulle betala in de 855:- utan dra bort dem när jag betalade min månadsfaktura.
Hur gör jag nu.

Roger Dahlfors Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Roger,

    Tack för din fråga.

    Du måste kontakta företaget om du inte har beställt något från dem, skicka ett mejl till help@Dynander.com. De har olika abonnemang som erbjuder filmer, musik och spel.
    Företaget måste bevisa att de har ett giltigt avtal med dig för att ha rätt att dra pengar från ditt konto. Bra att du har spärrat ditt kort eftersom företaget på något sätt har fått tag på dina kortuppgifter.

    På deras webbplats nämns följande:

    "The 3 day trial for only €1.00 is offered for limited time. Please acknowledge that if not cancelled within due time, the membership will automatically be renewed and converted into a full monthly membership at the price of €89.95 every 30 days from the day of subscription. The charge will appear on your card statement as DYNANDER.COM +441376350076."

    Läs gärna även deras villkor.

    Vänliga hälsningar

    Jolanda Direktör, Konsument Europa
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.