Bluff erbjudanden

Har köpte en prudukt från the body shop fast en annan företag som hade erbjudandet på 29:-
har betalde 29:- och fått ett mejl bekräfta köpet av de (Bantjo ) har inte fått produkten alls . Efter en månad de hade draget 1406,55 kr från min konto 
Vad ska jag  göra ??

Kommentarer

  • Hej Maya,

    Tack för ditt meddelande.

    Om du har köpt en produkt som inte har levererats i utsatt tid bör du i första hand kontakta företaget via e-post och kräva leverans, samt ge dem ytterligare en uttrycklig tid för att leverera, en så kallad tilläggstid. Levereras inte varan sedan inom tilläggstiden bör du ha rätt att häva köpet. Jag rekommenderar dig att läsa på vår hemsida om utebliven leverans, där vi har information om utebliven leverans och även brevmallar man kan använda.

    Det låter även som du kan ha blivit uppbunden på ett abonnemang. Frågor om ofrivilliga abonnemang är vanliga hos oss på Konsument Europa och vi har därför samlat information om hur man kan gå till väga vid sådan på vår hemsida. Förutom här att kontakta företaget kan det även vara viktigt att kontakta sin bank för att se till att ytterligare pengar inte kan dras.

    Jag rekommenderar dig att läsa informationen i länkarna ovan, samt att eventuellt följa dessa steg.

    Med vänlig hälsning
    Robin Juridisk rådgivare, Konsument Europa
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.