Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Jag har fått fel vara, hur gör jag?

Hur är reglerna om man köper bildelar på webben från en .se domän från ett företag i Tyskland. Jag har handlat många ggr tidigare och det har funkat hur bra som hels. Men den här gången har dom ställt till det rejält. Först slarvade dom nästan bort paketet och när jag väl får grejerna så är det inte rätt grejer. Det är inte alls det som står på hemsidan. Dom vägrar att ta tillbaka grejerna och återbetala mig. Hur gör man?
Thommy Klingberg

Kommentarer

  • Hej Thommy,

    Du har rätt att få den vara som du har beställt eftersom det är det du och företaget har avtalat om. Du kan då begära att företaget skickar dig den vara som du har beställt. Om de även skulle kräva att du skickar tillbaka varan du fått ska företaget stå för returkostnaden.

    Läs gärna mer om dina rättigheter på vår webbplats: Fel i vara

    Jag rekommenderar att du skriftligen reklamerar till företaget, om du inte redan har gjort det. Om du och företaget inte kommer överens är du välkommen att skicka in din orderbekräftelse, kvitto på betalning och din korrespondens med företaget till vår mejl eller via vår reklamationsblankett så kan vi ta en närmare titt på ärendet.

    Vänliga hälsningar,
    Charlotte Juridisk rådgivare, Konsument Europa
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.