Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Har betalt för LED armatur på online site i Holland (Nulicht) men inte fått leverans, vad gör jag?

Betalt för LED armatur på en online site i Holland (Nulicht) men inte fått leverans och deras websida har varit nere för "maintenance" under en period, dom svarade på mail initiellt men nu "bouncar" mail också.
Inser att jag inte kommer att få några varor med tanke på ovanstående.
Kan jag på något sätt ta detta vidare?
Jag var inne på Online Dispute Resolution web siten, men den refererar till att man skall vara "in Agreement on dispute resolution body" vilket ju är lite svårt när man inte kan komma I kontakt med firman....
Tomas Persson Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Tomas,

    Tack för din fråga.

    Du kan kontakta din bank och undersöka om de kan hjälpa dig nu när företaget inte svarar på dina mejl. Om du har betalat med kort så kan du vända dig till banken för att göra en kortreklamation. Har du betalat med kreditkort så har du ett extra konsumentskydd genom konsumentkreditlagen.
    Kortreklamationen ska göras skriftligen och det är viktigt att skicka med all dokumentation i ärendet. Du bör visa att du själv har försökt att lösa problemet först. Bankens möjligheter att hjälpa till beror till mycket stor del på din kortreklamation och ditt underlag. Var därför noga med att ge banken så bra underlag som möjligt.
    Vänta inte med att kontakta banken. Det finns tidsgränser som begränsar bankens möjligheter att assistera.

    Vänliga hälsningar
    Jolanda Direktör, Konsument Europa
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.