webplatsen

Varför måste ni förstöra för oss med äldre datorer? Nu fungerar INGET!

Kommentarer

  • Hej,

    Vad tråkigt att höra att det inte längre fungerar, det har inte varit vår avsikt!

    Vilken webbläsare och version på webbläsare använder du dig av?
    Är det någon specifik funktion eller hela sajten som inte fungerar?

    Vänliga hälsningar,
    Helen
    Klart Kundtjänst
  • Hej,
    Jag använder XP och Firefox 52, går ej installera nyare versioner på min dator..
    Förr fanns det en rullist med väder där man kunde bläddra framåt och bakåt, det slutade fungera i höstas/vintras. Nu fungerar i princip inget...
    Jag undrar varför det är viktigare med en massa bling och blip än att ha det fungerande för alla, och ni är inte ensamma om detta.

    /Henning

  • Hej igen,

    Tack för informationen. Vår webbutvecklare är på semester just nu men jag ska följa upp med honom när han är tillbaka i mitten av augusti för att se vilka versioner vi stödjer och ifall det finns något vi kan göra.

    Vänliga hälsningar,
    Helen
    Klart Kundtjänst
  • Hej igen,

    En eloge till dig, du är den första som engagerar dig!!
    "Alla" andra svarar inte ens...

    /Henning

  • Hej Henning!

    Nu är jag tillbaka från semestern och ska försöka lista ut vad som kan vara fel här. Tyvärr är det svårt att testa sajten i alla tänkbara webbläsare och deras olika versioner, men vår ambition är att den ska fungera i de allra flesta någorlunda moderna webbläsare. Firefox 52 börjar ju bli rätt gammal men jag tycker ändå att vår sajt borde fungera i den.

    Är det på dagsvyn det inte fungerar att skrolla framåt och bakåt i tiden? Är det knappen med röd ruta runt på bilden nedan som inte fungerar?

    Har du några andra exempel på saker som inte fungerar eller ser ut som de ska?

    Vänliga hälsningar,

  • Hej,
    Positivt förvånad, du/ni är de första som bryr er om!!
    Precis, det går inte att scrolla H/V.
    En skärmdump av dagens besök.

  • Hej igen.

    Jag installerade Firefox 52 på min dator här och kan inte återskapa några fel. Jag har dock inte tillgång till Windows XP så det kan vara det som skiljer. Det kan också vara så att vi inte har exakt samma version. Jag installerade senaste 52-versionen, som är 52.9.0. Vet du vilket som är din exakta version?

    Det kan bli svårt för mig att felsöka detta, men vi skulle kunna testa en sak. Om du går in på https://www.klart.se/se/stockholms-l%C3%A4n/v%C3%A4der-stockholm/ och sedan trycker på F12-tangenten bör du få fram ett utvecklingsverktyg. I det finns en flik som heter Console eller Konsol och som troligtvis innehåller något felmeddelande som kanske kan förklara vad det är som går snett. Om du tar en skärmbild där hela innehållet i konsolen syns (det går att ändra storlek genom att dra i kanten av utvecklingsverktyget), eller markerar all text och kopierar och klistrar in i ett svar här, så kanske det kan leda oss framåt.

    Vänliga hälsningar,
  • Hej igen,

    Jag kör också FF 52.9.0 ESR

    XP Pro med alla uppdateringar för Win Embedded....

    Skärmdump bifogad.

    /Henning

  • Hej!

    Tack, det där är perfekt och med hjälp av bilden har jag troligtvis lyckats ringa in vad som orsakar det hela. Jag har gjort en ändring på webbplatsen nu som jag hoppas ska göra att det fungerar som det ska i din webbläsare. Testa gärna och återkom!

    Hälsningar,
    Peter
  • Hej igen,

    En STOR eloge till dig!! Fungerar som det ska igen!

    Du/Ni är de första som lyssnat och fixat ett problem! (y)

    TACK/Henning

  • Hej igen!

    Var skönt att höra att det löste problemet. Problemet var ett fel i en lösning från tredje part som ska säkerställa stöd för äldre webbläsare, så det var säkert fler än du som var drabbade.

    Tack för beröm och för gott samarbete.

    Hälsningar,
    Peter