Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Webbsidan visar fel plats för "Där du är"

Ibland visar vår webbsida fel plats på startsidan när du delat din plats.
Är det i appen du har problem med delad plats? Läs detta inlägg istället. 

Enkla lösningar:
  • Ladda ner vår app, den använder ett mer precist system för att hitta din plats.
  • Lägg till platsen som sparad plats istället, se hur du gör här. 
    När du sparat en plats kan du klicka på “Ändra sparade platser” och ta bort kortet “Där du är”

Mer tekniska lösningar
  • Testa en annan webbläsare. Vår webb förlitar sig på webbläsarens sätt att hämta din plats, och det kan därför skilja sig i olika webbläsare.
  • Gå in på inställningar och leta upp inställningar för platsdelning, se till att Klart inte är blockerad. Detta kan hända om du först tryckt att du vill dela plats, och sen tackat nej när webbläsaren frågar. Då gissar Klart en plats som är baserad på IP som inte är så exakt.
    Så här gör du i Chrome: Inställningar -> Sekretess och säkerhet -> Webbplatsinställningar -> Plats -> Se till att Klart inte ligger under "Blockera". Om Klart ligger där kan du trycka på soptunnan och ta bort blockeringen. Sen får du gå in på Klart igen och godkänna platsdelning, eller klicka på "Uppdatera plats".
    Så här gör du i Safari: Inställningar -> Webbplatser -> Plats -> Se om Klart står som "Neka". Om du försöker ändra till "Tillåt" får du identifiera dig för att göra ändringarna. När det står "Tillåt" vid Klart kan du gå tillbaka till vår webbsida och klicka på "Uppdatera plats".

Skriv nedan om du fortfarande har problem! Skicka gärna bilder också, det gör det lättare för oss att förstå hur vi kan hjälpa dig!
Klart Kundtjänst Rapportera olämpligt innehåll

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.