Varför startar ni inte pollenrapporter tidigare?

Jag har sedan tre dagar tillbaka ordentlig allergikänning ( delvis sängliggande). Jag bor två mil nordväst om uddevalla. Det är hassel och al som påverkar mig. Jag tar allergimedicin året runt på läkares ordination men i dessa lägen måste jag öka doserna.
Blomning av hassel och al har kommit tidigare varje år de senaste tio åren eller mer.
Obs milda vintrar, mycker regn i västra Bohuslän ger denna situation.

Kommentarer

  • Hej Ingrid! Tack för att du hör av dig. Vad jobbigt det låter!

    Vi köper in data om pollenhalter från Palynologiska laboratoriet. Ska fråga dem om de kommer börja mäta tidigare.

    Hörs vidare,
    Sandra