Varför överensstämmer inte alltid dagssymbolen och timsymbolerna?

Hej!

Tanken med dagssymbolen är att den ska beskriva vädret för hela dagen med endast en symbol. I dagsläget visas nederbördsmängd och max respektive min temperatur för hela dygnet, inklusive timmar som har passerat. I tim-vyn däremot kan du bara hitta vädret för de timmar av dygnet som är kvar. För att få hela bilden av vilket typ av väder som väntas för en specifik dag är det bäst att titta i timvyn då dagssymbol inte kan beskriva allt väder om det till exempel väntas skifta mycket under dagen.

Vänliga hälsningar,

Klart Kundtjänst

Kommentarer

  • Men vindriktning pilen markeringen för dag brukar ibland inte alls överenstämma med timmar, möjligen en gång på timvisningarna! Vet att vinden kan vara växlande och att det är svårt att veta exakta m/s men då borde pilen vara den vindriktning som är mest förekommande under dagen inte dygnet! För på natten är det ju inte många som vill veta väder och vind!
  • Hej,

    Tack för din input. Du har absolut en bra poäng i att vinden kan skifta mycket och att det inte är lika intressant under natten. Vi kommer titta närmare på det och ta med oss det när vi fortsätter utveckla klart och framförallt dygnssymbolen.

    Vänliga hälsningar,

    Klart Kundtjänst