Väderkartan

Varför har ni ändrat väderkartan? Ni hade ju bästa kartan. Man kunde se länsgränser o bra färger var det. Även de som ser lite sämre gilla den. Nu är det uruselt. Gör om o gör rätt ?

Kommentarer

  • Hej Annika!

    Vad tråkigt att du inte gillar de nya kartorna. De är tänkta att vara mer moderna, bland annat genom att låta användarna zooma och panorera vilket är något som efterfrågats.

    Om du zoomar in lite över Sverige så dyker länsgränserna upp. Vi döljer vissa detaljer när man är mer utzoomad för att det inte ska bli för plottrigt.

    Är det någon särskild av karttyperna (nederbörd, vind, temperatur, moln) som du tycker har dåliga färger eller där det är svårt att se?

    Vänliga hälsningar,
  • Hej Peter
    Jag o även maken har provat o zoomat in som du skrev. Det syns inga gränser. Allting är bara ljust o suddigt. På den gamla kartan var allt så lätt att se.Vi bor i Dalarna o jag hittar inte ens Siljan på den nya. Nu är det verkligen plottrigt till max. Det blir till att byta väderapp. Synd för jag har verkligen gillat o använt eran varje dag förut.
    Mvh hälsning Annika
  • Hej Annika.

    Jag kan hålla med om att länsgränserna är svåra att se på nederbördskartan, även om de finns där när man zoomat in en del. På de andra karttyperna har de bättre kontrast och är lättare att se. Jag har tagit upp frågan om tydligare länsgränser här.

    Tråkigt om vi förlorar en trogen användare! Vi kommer att jobba vidare på våra kartor så du får gärna ta en titt då och då och se om du tycker de blivit bättre.

    Jag önskar dig en glad midsommar.