Vitt område i karta med våghöjd

På väderkartan i läge våghöjd har hela bukten mellan Hornslandet och norr om Sundsvall försvunnit, det är bara vitt innanför en rak linje mellan yttersta uddarna. Eftersom det inte finns någon skärgård där, utan bara några öar, är det viktigt att den delen kommer med. Vi har stuga i Lönnångersfjärden och brukar åka båt ut till Jättholmarna. Då vill man kunna se en prognos för våghöjden för att kunna planera en säker och bekväm färd.

Kommentarer

  • Hej Mattias!

    Tack för att du rapporterar! Ser det ut ungefär så här hos dig, eller har du mer vitt i kartan?

    Hörs vidare,
    Sandra
    Klart Kundtjänst
  • Hej!
    Något försenat kommer mitt svar här.
    Det ser ut som exemplet du skickat.
    Det har inte ändrats till nu, flera månader senare.
    Mvh Mattias
  • Hej Mattias!

    Tack för ditt meddelande. Dessvärre måste jag berätta att vi just nu jobbar på att göra om våra väderkartor från grunden, och vågkartorna kommer då tyvärr att utgå helt. Kanske kan vi i framtiden lägga till vågkartor på nytt och då ta ett förnyat grepp kring dessa tomma områden utmed kusterna.

    Vänliga hälsningar,