Uppdatera delad plats

Hej
Undrar, finns det någon inställning så väderinformation följer med automatisk när man flyttar sig mellan olika orter. Nu måste man gå in i menyn och trycka"där du är". Har jag kanske missat någon inställning. GPSen är på men ligger låst på orten jag sökt.
Hälsningar
Johnny

Kommentarer

  • Hej Johnny!

    Det är så här det funkar idag. Men förstår att det kan vara förvirrande ibland. Vi är medvetna om det och ska kolla på om det finns en smidig lösning!

    Tack för att du rapporterar, ha det fint!
    Sandra
  • Hej Sandra

    Tack för snabbt svar.
    Då vet jag.

    Ha en fin dag och helg.

    Hälsningar

    Johnny
  • Jag har samma problem.
    Nu har det gått nästan 1 år sedan ni skulle kolla på en smidig lösning. Jag tolkar det som att ni inte lyckades.

    Sedan dess kanske förutsättningarna ändrats, programmering utvecklas ju väldigt snabbt. Gör ni en ny koll och meddelar mig resultat, tack

  • Hej Olof.

    Ja, dessvärre har det inte skett någon förändring kring detta. Jag förutsätter att det skulle gå att lösa tekniskt men hittills har vi inte haft möjlighet att prioritera denna funktion. Jag har fört önskemålet på tal internt här men kan inte lova om eller när denna förändring kan tänkas vara på plats.

    Vänliga hälsningar,
    Peter
  • Även jag efterlyser att appen automatiskt väljer att visa vädret för din nuvarande plats. Detta är något som de allra flesta av era konkurrenter gör och också det ända som får mig att tveka mellan att använda er app eller en konkurrent.
    Snälla prioritera denna funktion. Er app är i övrigt så bra.
  • Hej Uffe!

    Tack för ditt meddelande. Även om vi som sagt inte hittills har kunna prioritera denna funktion så är det värdefullt för vår planering framåt att höra att det är många som efterfrågar den.

    Vänliga hälsningar,
    Peter