Två platser med samma namn i samma län

I Västernorrlands län finns två orter med namnet Brunne. Hur vet jag vilken som är rätt, där jag är?
Jag bor i Kramfors kommun. SMHI har ” Brunne, Kramfors”, så där vet jag att det är rätt. Det andra Brunne ligger i Härnösands kommun....

Kommentarer

  • Hej Gunlög!

    Det här är tyvärr ett problem som uppstår ibland. Vi håller på att undersöka om vi kan lägga till kartor vi varje plats för att göra det tydligare.

    Det Brunne vi har på Klart ligger i Kramfors kommun! Jag ser till att vi byter namn på den platsen till Brunne, Kramfors. Och sen lägger jag till Brunne, Härnösand.

    Ha det fint,
    Sandra