Totalt galet att sätta tidsskylten rakt över kartan. Varför detta????

Vad är det för vits med att i nya kartorna sätta en stor tidsskylt som täcker halva södra Sverige? Vore det inte smartare att ha den längst upp till vänster där inga kartor finns?

Kommentarer

  • Hej Annétte och tack för ditt meddelande.

    Tidsvisningen är där den är för att den hör ihop med dragreglaget nedanför, men visst hade det kanske kunnat gå att ha den uppe till vänster istället. Dock har vi försökt göra designen så att tidrutan ska täcka så lite som möjligt av Sverige (eller inget), men slutresultatet beror delvis på vilken enhet man använder.

    Om du har möjlighet får du gärna skicka en skärmbild som visar hur det ser ut för dig, och berätta vilken enhet du använder. De nya kartorna går säkert att förbättra på olika sätt och återkoppling från er användare är viktig i det arbetet!

    Vänliga hälsningar,

  • Hej igen.

    Jag glömde säga att en av fördelarna med de nya kartorna är att man kan zooma och panorera runt, så på det sättet kan man se alla delar av landet även om någon del skulle vara dold initialt. Men visst är det optimala om ingen del är täckt i standardvyn.