Temperatur

Tycker inte att det är kul när ni och andra väderappar visar så väldigt fel vad gäller graderna .
T.ex ni visar -2 klockan 7.00 idag men hos mig är det -12 .......jag har flera termometrar .
Börjar fundera om jag ska ta bort eran app faktiskt .

Kommentarer

  • Hej!

    Förstår dig. Det är tyvärr så att på vintern är det svårare med temperatur framförallt under natten och tidig morgon. Denna gång var det troligen mer moln i prognos vilket skulle ge en högre temperatur, medan det i verkligheten var mindre moln eller inga moln och därför blev det också mycket kallare än prognosen sa.

    Vänliga hälsningar,
  • Nästan varje dag visar er tjänst fel temperaturer. Just nu - 11 i Vittsjö.
    Er tjänst visar bara - 6.
    ALLA dagar visar er temperatur mycket mycket fel, alltid mycket högre temperaturer än verkligheten.
  • Hej!

    Tittar jag på de officiella mätningar som finns i närheten av Vittsjö är det mellan 4-8 minusgrader, och det mot dem som prognosen verifieras. Eventuellt kan det vara så att kall luft trillar ner i din del av Vittsjö vilka gör att det blir kallare än vad prognosen visar under kalla perioder, men det är bara en spekulation. Men vi tar med oss båda era notiser om att prognosen är för varm när det är kallt ute.

    Vänliga hälsningar,