Snödjup sverige.

Varför är inte Klövsjö med i snöstatistiken? Den ligger på 119cm just nu och borde ligga på topplistan!? Vi har stuga alldeles bredvid klövsjö och snödjup  är 123cm här.

Kommentarer

  • Hej!

    Det beror på att vi hämtar statstiken via SLAO, snörapporten och där ser det ut som att snödjupet i området helt går under Skistar Vemdalen, som inte riktigt har lika mycket snö. Jag hittar bara Klövsjö snödjup på Skistars egna hemsida, vilket gör det svårare att ta med i en sammanställning för alla orter i Sverige. Nu när du upplyst mig om det kommer det absolut med. Tack för att du hör av dig till oss.

    Vänliga hälsningar,