Snö i Västra Götaland

Hej!

Blir det snö i Västra Götaland i februari och mars? Annars blir det vinter utan snö.

Mvh Jason

Kommentarer

  • Hej Jason!

    Ja, det blev ju inte så mycket kallare i januari som det tidigare fanns tecken på. När det gäller februari är mest trolig i nuläget att det under de första två veckorna blir kallare med en temperatur som pendlar upp och ner kring nollgrader. Och temperaturen är det första förutsättningen för att det ska bli någon snö ju. Men det kortare perioderna som kommer kunna ge minusgrader har troligen nordliga vindar och då brukar det inte förekomma någon nederbörd längs med västkusten, det är mer troligt med snöfall över de inre delarna av Västergötland, närmare Borås, men inte verkligen inte säkert att de blir snö där heller. Längre fram är det svårt att säga något i nuläget, men de mest troliga är då att det inte blir någon snö i västra Götaland denna vinter. Det finns ju däremot fortfarande en liten chans att de hinner vara snö ett par dagar eller någon vecka, men det är inte det mest troliga scenariot.

    Vänliga hälsningar,