Rotation

Har en Android som inte klarar av att rotera Klart vilket gör att i stående då försvinner minustecken in i molnet framför. Är det fel på min mobil?
Tacksam för återkoppling!
Jörgen

Kommentarer

  • Hej Jörgen!

    Tack för ditt meddelande. Det låter som något vi skulle behöva undersöka. Är detta i appen eller mobilwebben och på vilken sida/vy uppträder det? Vad har du för märke och modell på din telefon? Om du har möjlighet att skicka en skärmbild där problemet framgår skulle det vara toppen.

    Vänliga hälsningar,
    Peter
    Klart Kundtjänst
  • Rotation

    Det låter som något vi skulle behöva undersöka. Är detta i appen eller mobilwebben och på vilken sida/vy uppträder det?
    Svar: Använder enbart appen i mobilen och det är där som det inte går att få rotationen att fungera.

    Vad har du för märke och modell på din telefon?
    Svar: AGM X2 Android​

    Om du har möjlighet att skicka en skärmbild där problemet framgår skulle det vara toppen.
    Svar: Kan tyvärr inte ta en skärmdump, men minustecknen försvinner in i molnet när det är minus 10 eller kallare, i stående och bara när jag väljer timme för timme.

    Tacksam för svar!

    Jörgen
  • Tack för informationen! När det gäller rotation så stödjer appen bara stående läge, så det är inte fel på din telefon. Jag har bett vår utvecklare titta på problemet med layouten. Jag återkommer så snart jag vet mer (vilket tyvärr kan dröja ett tag då utvecklaren har mycket på sitt bord just nu).

    Vänliga hälsningar,
    Peter
    Klart Kundtjänst
  • Hej! Samma problem med min Samsung Galaxy TAB A 2018 10.15. Ska jag ladda ned SMHI:s app istället? Om det tar tid hos er? Mvh Björn
  • Hej Björn!

    Är det avsaknaden av rotation eller problemet där temperaturen och symbolen överlappar som du avser?

    Vänliga hälsningar,
  • Med möjlighet till rotation försvinner problemen med överlappning.
    Tack på förhand!
    Jörgen.
  • Hej igen Jörgen!

    Vår utvecklare har kikat på problemet du rapporterade, det om att minustecknen försvinner in i molnet framför. Han testade på en emulerad AGM X2 utan att kunna återskapa felet. Det har dock av andra skäl gjorts en liten uppdatering av layouten på timvyn, och för honom ser det nu ut så här när han testar:

    Rätt gott om plats för väderikonen och temperaturen alltså. Ser det bättre ut för dig nu?

    Vänliga hälsningar,

  • 🙌
  • Härligt! Tack för återkoppling.