Varför uppdaterar ni inte plats för push?

Jag skulle vilja kunna välja att enbart få meddelanden och varningar för den plats jag befinner mig på. Det är inte lätt att komma ihåg att att välja plats när man är på resa och sedan välja tillbaka när man kommer hem.

Kommentarer

  • Tack för att du hör av dig Per!

    För att kunna uppdatera efter var du är skulle vi behöva följa din plats hela tiden, även när du inte använder Klart-appen. Många upplever att de inte vill dela med sig av så mycket personlig information, därför har vi valt att inte göra så.

    Ett alternativ vore att uppdatera din plats för push varje gång du öppnar appen (vilket vi gör för den vanliga prognosen). Det finns dock ett tydligt problem med den lösningen.

    Exempel:
    • Du äter middag hos några kompisar på kvällen
    • Öppnar Klart-appen för att kolla morgondagens väder
    • Klart-appen registrerar din nuvarande plats och uppdaterar plats för push
    • Du vaknar morgonen efter av en push från Klart - med en väderprognos för där din kompis bor!
    Vi har dock gjort en designändring som gör det lättare att byta plats för push, som kommer snart. Håll utkik!