Prognosen på dagen och inne på dagen

Varför kan man tex på veckokollen de stt söndag har ljust moln och sol och sen när man går in på dagen är det mulet och regn hela dagen. Precis tvärtom mot vad det visar. Vad ska man tro då egentligen

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du skriver till oss. Det låter mycket konstigt vi ska titta på varför det blivit så.

    Så länge kan jag säga att till helgen är prognosen sol och omkring 20 grader norr om Dalarna. Men längre söderut mycket osäker prognos i nuläget, kan bli både regnigt eller soligt och varmt.

    Vänliga hälsningar,
  • Kan säga att det är flertal ggr der varit ungefär samma.
    Visar åska på veckodagen, men väl inne på dagen är det ingen osv. Påpekade bland annat moster förra veckan.
    Men denna gångne var det verkligen precis motsatta.
  • Tack för fler exempel. Tar med oss det och tittar på en lösning.

    Vänliga hälsningar,