Pollenprognos

Hejsan, vi är en mängd olika pollenallergiker från norra sverige och vill ha en prognos om hur det ser ut/ kommer se ut. Vi vill helst veta om det är pollen eller Corona. men utan era mätningar går detta inte och vår skolgång, arbetsliv och liknande kommer att påverkas.

Kommentarer

  • Hej Matilda!

    Tack för ditt meddelande. Vi förstår att många i norra Sverige saknar våra pollenprognoser, men tyvärr ligger detta utom vår kontroll då de som förser oss med pollendata har slutat mäta vid de nordligaste mätstationerna. Du kan läsa mer om detta på https://www.klart.se/artikel/pollenm%C3%A4tningar-upph%C3%B6r/ . Vi hoppas att man hittar en lösning så att vi kan erbjuda pollenprognoser för norra Sverige snart igen.

    Vänliga hälsningar,
    Peter
  • Hej igen Matilda!

    Om du inte redan upptäckt det så ville jag bara meddela att pollenmätningarna nu är igång på samtliga stationer igen.

    Vänliga hälsningar,
    Peter