Var hittar jag pollenprognosen för Luleå?

Min ort finns med på pollenprognosen, Luleå men visar inga halter av pollen. Står inga halter på alla typer av pollen. Min kompis har samma app på annan telefon o då visas det att vi har flera olika sorter i luften. Har provat ominstallera appen m hjälper ej.

Kommentarer

  • Hej Åsa!

    De så kallade fyrkantskommunerna Boden, Älvsbyn, Luleå och Piteå har valt att dela på arbetet med pollenmätningarna genom att ta ett år i taget. Därför kan du om du kollar på pollenprognosen för antingen Piteå eller Älvsbyn hitta mätningarna som stämmer för Luleå också.

  • Mätstationen i Luleå visat inte rätt på appen, den har fastnat på februari?! Har gått in på de andra mätstationerna via appen och de fungerar, men som sagt inte Luleå! Har varit så i flera veckors tid?!!
  • Hej!
    Tror att det beror på att det inte kommit några pollenrapporter alls från Luleå i år, men håller med om att det ser konstigt ut. Ska se om vi kan nollställa rapporten!
  • Hej! Nu är allt uppdaterat men fortfarande tom prognos. Du får tyvärr hålla till godo med prognoserna för Piteå och Älvsbyn. Luleå kommer antagligen rapporteras nästa år, men vi kan inte påverka hur många rapporter vi får in. Det är dyrt och tar mycket tid att göra pollenprognoser och det är därför stationerna har delat på arbetet.