Övertorneå ligger inte i Finland

Ni skriver Övertorneå Finland i era prognoser. Övertorneå ligger inte i Finland. På Finska sidan av Torneälv heter samhället Aavasaksa och ca 10 km söderut ligger Ylitornio. Ni envisas också med att skriva Alkula (Finland) då det på den svenska sidan av gränsälven heter Alkullen. Jag vet att sveor och götor har mycket bristande kunskaper om Svensk geografi.

Kommentarer

  • Hej Bengt! Jag skickar detta vidare till våra utvecklare!

    Tack för rapport!
    Med vänlig hälsning,
    Sandra