Ortsnamn

Hej. Jag har sommarställe i Glimminge Plantering i nordöstra Skåne. När jag kollar vädret med Klart kommer platsen "Glimminge Strand" upp. Det finns ingen plats med det namnet vad jag vet. Var får ni namnen från? Kan ni ändra till korrekt "Glimminge Plantering"?
Mvh. Melker Danielsson
Melker Danielsson

Kommentarer

  • Hej Melker,

    Vad mysigt med sommarställe där! Vi kikar på detta, vi har dock lite längre svarstid under sommaren men lägger in det som ett ärende.

    Med vänliga hälsningar,

    Klart

    Klart Kundtjänst
  • Hej igen Melker,

    Använder du platsdelning med appen eller har du sökt efter platsen? Vi har en plats som heter Glimminge Plantering och en som heter Glimminge Strand, varav Glimminge Strand är registrerad som en badplats hos oss.

    Ha en fortsatt fin dag!

    Ida Kundtjänst
  • Tack.
    Kan man se var platserna finns? Jag har Location på för appen och har aldrig fått "Glimminge Plantering". Tidigare fick jag "Vasalt" men sen en tid "Glimminge Strand" Hur ser jag var platserna ni använder finns?
    /Melker

    Melker Danielsson
  • Hej igen,

    Man kan öppna koordinaten för Glimminge Strand eftersom det är en badplats. Detta kan man göra genom att klicka på kartan i badvädret. Detta är en badplats som kommunerna själva lägger in och vi får koordinaterna därifrån.

    Glimminge Plantering kan jag se att den ligger också ute i havet, lite längre ut än Glimminge Strand. Detta är såklart fel och jag kommer be utvecklarna fixa detta, dock kan det ta lite tid då vi måste prioritera annat just nu. Men så länge du använder platsdelning så kommer du få en plats som är närmast dig, även fast namnet kanske upplevs som konstigt.

    Ha en fortsatt fin dag!

    Ida Kundtjänst