Lokala åskvarningar i pushnotis

Som teknikintresserad person med många tekniska prylar som kan ta skada av åsknedslag så hade jag uppskattat en pushnotisfunktion för att varna när sannolikheten för åska går upp.

Ofta sker en förändring i sannolikheten för åska bara 1 eller 2 dagar innan.

Mitt önskemål är en funktion där jag kan själv ställa in tröskelvärdet i procentsannolikhet. Exempelvis:
Sannolikheten för åska imorgon för mitt område går från 0% till 20% jag har ställt in mitt tröskelvärde på 10% så jag får en pushnotis om att sannolikheten för åska imorgon har ökat.

Hade troligen också varit användbart för båtfolk om man kan koppla det till GPS-position.

//Tore

Kommentarer

  • Tack Tore, en väldigt bra idé! Vi tar med oss den när vi förbättrar pushnotiserna!