Kustväder (som på webbplatsen klart.se) saknas i android-appen

Hej. Er förträffliga information för kustväder som finns på webben klart.se finns inte på mobilplattformen (android), mycket synd. Ni missar säkerligen de flesta i målgruppen båtfarare då de sällan släpar ut datorer ombord, däremot har ju alla idag smarta mobiler och surfplattor. Det som ni lägger ut på kustväder med kartor för vind, vågor och vattentemp är suverän information och bra presenterat. Önskar helt enkelt samma men utlagt på android-appen. Ni har bra information som skulle kunna spara liv och garanterat ge bättre beslutsunderlag vid transporter på sjön. Det finns 800.000 fritidsbåtar i Sverige. Många används många gånger varje år, av många personer då många båtar delas av flera familjer eller hyrs ut. Vi talar om 10-tals miljoner med beslutstillfällen varje år där ni skulle kunna göra nytta. Mvh Torbjörn Wik, Stockholm

Kommentarer

  • Hej Torbjörn!

    Vad bra att du gillar vår information om kustväder! Vi håller på att se hur vi ska bygga om kartorna, och lägga till mer kartor i Android. Satsar på att få klart detta till nästa sommar, men kan inte lova något.

    Tack för att du hörde av dig!
    Sandra
  • Efterlyser kustvägen i appen android, en annars fin app
  • Hej Bert, tack för att du hör av dig!

    Vindkartor kommer förhoppningsvis innan sommaren på Android, håll ut!

    Med vänlig hälsning,
    Sandra
  • Hej. Vart har är sjöväders- infon, tagit vägen. den var jättebra o kul.
    Hittar den inte på hemsidan och in på appen

  • Hej!

    Tack för att du skriver till oss. Kartfunktionerna har uppdateras och förbättrats för regn, temperatur, vind och moln. Tyvärr finns det inte i nuläget utrymme att ha kvar de gamla kustkartorna med våghöjd, ytvattentemperatur och vindar vid kusten. Vindprognsen hittar du fortfarande i de nya kartorna men med ett nytt utseende och med möjligheten att zooma. Vattentemperaturer kommer du tillsvidare hitta via badvädret i våra appar eller på vår webbplats där du kan söka på baden närmast dig.

    Vänliga hälsningar,
  • Detta var ju tyvärr en stor försämring!Information som ni var betydligt bättre än konkurrenterna tar ni bort?Och helt utan ersättning?
  • Hej Torbjörn!

    Ja, vi var tvungna att göra olika avvägningar och prioriteringar i arbetet med att ta fram en ny kartlösning och dessvärre kunde inte alla de gamla karttyperna implementeras, åtminstone inte till en början. De karttyper som försvunnit var de som hade relativt liten användning men vi förstår att många satte stort värde på dem och beklagar att vi inte längre kan erbjuda dem. Vi får se om de kan återuppstå i ny skepnad i framtiden.

    Trevlig helg,