Klart stoppar SR

Samsung 20+.
Nu uppdaterar widgeten sig. Ok
Men när SR, radio P4, är på och jag trycker på widgeten så stannar, pausar, radion. Spela radion och den stannar efter 10 sek. Spela om samma sak. Stänger widget och spelar  radion så är det ok.
Yr och SMHI, eller andra program, inga problem.
Hur åtgärda?

Kommentarer

  • Hej Olof.

    Vad bra att widgeten i sig fungerar som den ska nu. Konstigt med radioproblemen. Använder du SRs app eller sajt? Jag har testat med båda på min S20 utan att kunna återskapa problemet.

    När du säger "Stänger widget och spelar radion så är det ok" - vad menar du att du gör med widgeten då? Tar bort den helt?

    Hälsningar,
    Peter
  • App, tror jag.
    Trycker på 3 pinnar längst ned och stänger, "drar bort" Klart.
    Fortfarande samma problem, dvs använder widgeten, öppnar den, kollar olika orter, jämför, så kopplas radion ner, pausas. Mysko!
  • Ja, konstigt. Händer det bara om du startar appen med hjälp av widgeten eller om du startar den på vanligt vis också?

    Jag kan fortfarande inte återskapa problemet. En teori är att det skulle kunna vara en felaktig annons som innehåller ljud (även om ljudet kanske är tyst) och därför stör annan ljuduppspelning, men sådana ska vi inte ha och vi borde ha fått mer klagomål om det var så. Men om du ser att det är någon viss annons som visas de gånger detta inträffar får du gärna säga till.
  • Jag trycker på widgeten, den är närmast till hands.
    Nu uppdateras den inte längre. Det funkade väl en vecka......
    Jag tycker att YR  och SMHI ofta visar olika på deras egna appar jmf med er. När sker uppdateringar?
  • Hej Olof.

    Konstigt att den automatiska uppdateringen bara fungerar ibland. Jag har uppdaterat ärendet jag gett till den berörda utvecklaren.

    Jämförelseprognosen bör vara max en timme gammal när man ser den. Längst ner på sidan står när den senast uppdaterades. Det kan därför ibland vara så att SMHI och Yr hunnit uppdatera sin prognos sedan vi senast hämtade den. Sedan kan det också skilja lite mellan hur vi presenterar deras väderdata jämfört med hur de själva gör det, även om vi gör vårt bästa för att det ska stämma överens.

    Vänliga hälsningar,