Vad innebär "Känns som"?

När man ser att det ska vara exempelvis 10 minus står det ofta brevid ”känns som -16” exempelvis vad menas med det i förhållande till vad

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du skriver till oss om din fundering. Känns som temperatur under vintern är beroende av hur mycket det blåser, så om det blåser mer känns det kallare. Det är egentligen bara när det är i princip vindstilla som känns-som-temperaturen och den faktiska temperaturen är exakt samma.

    Vänliga hälsningar,