Pushnotis med frostvarning

Hej! Skulle vilja ha notiser om det blir frost. För oss växtintresserade som inte alltid har koll om det går ner mot minusgrader el nollgradigt så hade en push notis varit en jättebra funktion. Tänker att man kan ställa in var man bor och om det ska bli nollgradigt så får man en notifikation

Med vänlig hälsning, Jenni Ringborn

Kommentarer

  • Hej Jenni! Det var en jättebra idé, tack!

    Tar med oss den när vi fortsätter utveckla pushnotiserna.

    Ha det fint,
    Sandra
  • Hej! Är detta något som är tillagt ännu? Jag är starkt övertygad att vi är väldigt många ute i hela Sverige som skulle se detta som en fantastisk och efterlängtad funktion!
  • Hej Max!

    Tyvärr inte tillagt ännu. Det kräver mycket jobb att utveckla, så kommer inte innan sommaren.

    Bra att veta att du också är intresserad!

    Ha det fint!
  • Hej
    Exakt, mycket efterlängtad funktion (frostvarning) som ni nästan skulle bli ensamma om tror jag.
    /Tommy L
  • Hej! Jag och flera med mig också intresserade!
  • Väldigt förvånad att frostvarning ej finns ännu.
  • Hej!

    För att det ska bli frost krävs det att temperaturen är under nollgrader samtidigt som det är minst 75-80 % luftfuktighet. Vi visar temperatur och luftfuktighet för alla timmar på dygnet, så där får du en fingervisning om temperaturen under natten. Dock visar vi temperaturen på 2 meters höjd, vilket gör att det kan skilja sig från temperaturen vid marken. Ofta är det även kallare på öppna ytor än nära hus och skog.

    Ett tips är dock att tänka om prognosen visar 2-3 grader på natten kan det mycket väl bli frost, framförallt om det också är vindstilla. Ett annat tips är också att ställa något över växten som ett litet tak, vilket minskar risken för frost.

    Men vi tar med oss att det finns önskemål om en frostpush och ska se om det går att göra något åt det.

    Vänliga hälsningar,