Förvirrande prognoser dag & timme

Om man ser på Västerljung så är prognoserna för mån, tis o ons timme för timme helt mulna. Inte minsta lilla gnutta sol syns överhuvudtaget. Men när man ser på dagsprognosen så är det en liten sol där, som man ser mellan molnen ? Men hur går det ihop? Det måste ju vara lite fel?

Kommentarer

  • Hej Bente!

    Tack för att du hör av dig! Vi har haft lite problem med hur dagen sammanfattas (klurigt att sammanfatta en hel dag med bara en ikon).

    Vi kollar mer på detta! Skicka gärna bilder nästa gång det händer, både på dagsprognosen och timprognosen.

    Ha det fint!
    Sandra
  • Jag håller med! Varför visas det ”sämsta” vädret som ikon på dagarna när det kanske är en timme på natten eller bara en skvätt på dan. Då tror en ju att det ska vara så hela dagen? Kan vi få det mest övergripande vädret som ikon istället?
  • Hej Yohanna! Vi ska verkligen kolla hur vi kan förbättra dagsikonerna!

    Ha det fint,
    Sandra