Förklaring till varm vinter

i förklaringen till den varma vintern skriver ni att en ”omdiskuterad förklaring är den globala uppvärmningen men det är inte helt enkelt att fastställa”. Att jorden blir allt varmare i genomsnitt är inte svårt att fastställa och att det i genomsnitt leder till högre temperaturer är inte längre omdiskuterat utan ett faktum. Självklart kan inte varje enskild väderhändelse knytas till en viss mängd genomsnittlig uppvärmning men varför ger ni en så luddig förklaring som ger bränsle till de sk klimatförnekarna?

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du uppmärksammar detta!

    Vi ber om ursäkt för att det var luddigt. I och med att väder och klimat beror på extremt många faktorer, var mening med texten att framför att det är svårt att koppla enstaka vintrar till den globala uppvärmningen. Men håller med dig om att det ska vara tydligare att mildare vintrar är ett resultat av människan påverkan på jorden.

    Vi kommer publicera mer innehåll kring klimat så vi tar med oss din feedback.