Jämförelseprognosen stämmer inte

Hej! Om man tittar på klarts prognos tex de 3 närmaste dagarna och sedan går in och jämför med SMHI och yr, så har klart andra temperaturer än på 14 dagars prognosen. Något stämmer inte. Mvh Christine

Kommentarer

  • Hej Christine! Tack för att du rapporterar!

    Anledningen till detta är att vi försöker matcha det sättet som Smhi och Yr visar vädret för den dag på, för att kunna göra en rättvis jämförelse. Så inget är fel, men förstår att det kan se ut så!

    Tar med oss det vidare i utvecklingen av appen!
  • Värdena under Jämför ändras inte lika snabbt som 14-dagars prognosen.  Idag har regnmängden i övermorgon halverats, men det gamla värdet är kvar under Jämför.
    Vänligen synkronisera ändringen för värdena för klart under Jämför. Strunta i hur SMHI och Yr gör.
  • Hej Thomas!

    Vilka timmar som inkluderas är avgörande för dygnsnederbörden. Det är viktigt i jämförelsen att den sker på samma vis. Men vi ska titta på om det går att göra något så att våran egna prognosen inte uppfattas på olika sätt i timvyn och jämför.

    Vänliga hälsningar,