Appen visar inte rätt plats "Där du är"

Så här får du appen att visa din nuvarande plats i Klart-appen

När du har sökt på en annan plats kommer den sparas som första sida i appen. Då måste du gå in i sökfunktionen och klicka på platsen under rubriken "Där du är" i sökfunktionen.

Om det fortfarande inte funkar - skicka gärna en bild till oss hur det ser ut när du öppnar sökfunktionen (trycker på det lilla förstoringsglaset upp till höger i appen)

Kommentarer

  • Hej om jag befinner mig i Björkhagen Ängelholms kommun så visar den Skepparkroken Ängelholms kommun
  • Hej,

    Gäller det på appen eller webben?

    Om du kollar på webbsidan så kan den ibland visa fel plats på startsidan när du delat din plats. I så fall kan du använda någon av nedan tips.

    • Ladda ner vår app, den använder ett mer precist system för att hitta din plats.
    • Om du vill fortsätta använda vår webb: Lägg till platsen du vill ha på startsidan som sparad plats, se hur du gör här. När du sparat en plats kan du klicka på “Ändra sparade platser” och ta bort kortet “Där du är”
    • Testa en annan webbläsare. Vår webb förlitar sig på webbläsarens sätt att hämta din plats, och det kan därför skilja sig i olika webbläsare.
    • Gå in på inställningar och leta upp platsdelning, se till att Klart inte är blockerad. Detta kan hända om du först tryckt att du vill dela plats, och sen tackat nej när webbläsaren frågar. Då gissar Klart en plats som är baserad på IP som inte är så exakt.
    Hoppas det kan lösa så du får upp rätt plats!

    Vänliga hälsningar,
    Helen
    Klart Kundtjänst