Appen uppdaterar ej

Hej, appen laddar ej väder, hittar inga platser (t ex Sthlm, Malmö, Båstad etc), står att ”something sent wrong” etc

Kommentarer

  • Hej Greta! Tack för att du rapporterar!

    Detta ser inte bra ut. Har du uppdaterat till iOS14? Du ser det genom att gå in på Inställningar -> Allmänt -> Programuppdatering. Vore toppen om du kunde kolla och rapportera! Vi har nämligen haft problem med hur appen passar till senaste iOS-versionen.

    Tillägg: Testa gärna även att döda appen helt och öppna den igen!

    Hörs vidare,
    Sandra
  • Hej! Jag har också problem med detta! Jag använder Xiaomi mi note 10 och har provat både att starta om telefon och avinstallerat appen utan resultat. Jag kör på android version 10.
  • Har nyss uppdaterat med senaste iOS och startar om app, ff samma problem. Verkar inte vara kopplat till iOS version. Även uppdaterat app. Ff samma problem.
  • Tack för att ni rapporterar!

    Eftersom Andreas och Johan har iOS respektive Android och båda har samma fel så låter det som att det skulle kunna vara fel i vår backend. Det kan hända korta stunder ibland. Kvarstår felet hos er båda?

    Tacksam för svar!
  • Verkar funka nu för min del!
  • Toppen, tack för svar Andreas!
  • Det fungerar fortfarande inte för mig efter uppdatering till iOS14. Har provat starta om telefonen fullständigt, dessutom radera appen och installera den på nytt. Det går varken att söka efter platser eller ladda de platser jag har sparat.
  • Det som löste problemet för min del var inte att installera om appen eller stänga av/på telefonen, däremot började det fungera efter att jag aktiverade VPN. Även efter jag stängde VPN fungerade det. Det känns som att något gick snett med DNS eller liknande men en "nätverks reset" gjorde susen.
  • Tack, vad snällt att du redde ut det Oskar! Skickar detta vidare till vår utvecklare så han kan kolla närmare på det!

    Trevlig helg,
    Sandra
  • Appen har inte kunnat uppdatera sig senste dygnet. Den försöker men släcker ner sig efter några sekunder.
    Har provat att starta om telefonen - hjälper inte.
    Har iOS 12.
    Uppsala 6 dec 2020.
  • Funkar inte i min padda. Stänger av utan att hämta vädret.
  • Hej Sandra!
    Något framgång med att lösa problemet? Har också problem med att få appen att fungerar efter senast uppdateringen. //Rosemary

  • Hej, har liknande problem sedan några dagar. Appen kraschar istället för starta. Har provat avinstallera appen och börja om, hjälper inte. Har senaste uppdateringen min ipad.
    Tycker detta är bästa väder-appen!
  • Efter senaste uppdateringen går Klart.se ej att starta på iPhone eller Ipad, vi har två av varje och ingen fungerar.
  • Hej! Vi hade problem med klart-appen i lördags och söndags, men det ska inte bero på OS-version. Ska vara löst nu!

    Tack för att ni rapporterar!