Gran och mögelsporer i pollenprognosen

Hej.
Varför har ni inte värden på t ex gran och mögelsporer som bildas på hösten då det finns allergiker som inte tål dessa?

Kommentarer

  • Hej Pernilla!

    Tyvärr är det inte vi på Klart som bestämmer vilka halter som ska rapporteras, det är Naturhistoriska Riksmuseet.

    Gran eller mögelsporer finns inte med i den rapporten vi tar del av, men jag ser att de har det i mer detaljerade grafer på sin hemsida. Se här.

    Gå in på ditt län i vänsterspalten och välj "pollengrafer 2020". Ser även att de inkluderar en kommentar innan du tryckt in på pollengrafer, så då kan du förhoppningsvis få mer info!

    Ha det fint!