Information om algblomning

Skulle vara tacksam för info om algblomning i liknande form som ni har pollen rapporten. Vi är ofta ute med båten och har hunden med oss. Skulle underlätta planeringen om man visste var algblomningen har kommit igång. Mvh Anne Heinonen

Kommentarer

  • Hej Anne!

    Du kan hitta information angående algblomning när du söker på en badplats!

    Här kan du se ett exempel från Bruket vid Mälaren.

    Värt att nämna är att det är respektive kommun som gör dessa mätningar manuellt, så hur ofta de görs beror på vilken kommun du bor i!