Aktuell temperatur

Jag tittar på termometern som sitter på norrsidan av vårt hus och den visar 12 grader här i Lomma nu kl 16.57. Ni visar att temperaturen ska vara 18 gradet kl 17. Då undrar jag om ni inte har termometrar för att kontrollera om era beräkningar stämmer? Hur ska ni i annars kunna göra era beräkningar bättre om ni inte kan kontrollera?
MVH
Conny Eklöw

Kommentarer

  • Hej!

    Låter konstigt att det ska ha varit så stor skillnad. Det finns tyvärr inga godkända mätstationer i Lomma. I Lund, Malmö och Helsingborg som är det närmaste platser vara det dock 16-17 grader vid kl 17 och enligt våran modell var det 10-11 grader till havs.

    Jag antar att det blev sjöbris på eftermiddagen igår och då blåste den kalla luften från havet in och det gjorde att det blev kyligare än vad vår prognos visade. Det låter dock fortfarande mycket att det skulle gå från 17 grader till 12 grader på en timme. Vet du hur varmt ni hade i Lomma vid kl. 15-16?

    Hur som jag tar med mig din input, och ser om det går att justera något i framtiden.

    // Vänliga hälsningar