Kan vi avboka och få återbetalning på skidskolan om det inte fungerar?

Hej! Vi har en 6-åring som vi tänkte anmäla till samma skidskola som kusinen som är 1 1/2 år äldre, nivå 3. "Risken" är dock att nivån är för hög (t.ex osäkert om han klarar av att åka ankarlift själv) men vi tror samtidigt att det kan vara svårt att sätta honom i skidskola på egen hand. Min fråga är om det går att testa och avboka skidskola om det inte fungerar och få pengarna tillbaks? Har man ångerrätt på skidskola?
Ytterligare en fråga är om man har ångerrätt på förbeställd skidutrustning?
Tack på förhand! Mvh /Tove Ståhl Kjellberg

Kommentarer

  • Hej Tove, tack för en bra fråga.

    Barn upp till 6 år kan vi återbetala skidskolans resterande dagar om det inte skulle funka. Första alternativet är dock att byta grupp så nivån passar barnet bättre. Om det inte heller funkar kan vi återbetala.

    Över 7 år gör vi återbetalningar bara med läkarintyg. Hoppas ni har förståelse för detta!

    Skidhyran går att få återbetald fram tills dagen innan ankomst. 😀
    Har ni fler frågor så hör av er igen. Ha en fin dag//
    Sofia
    Kläppen Ski Resort