Behöver jag betala spåravgift för alla era längdspår?

1) Kostar alla längdspår pengar att åka i ?
2) De korten som följde med i bokningen (Sjungarbacken, 2 kort) är det bara alpint, eller är det även längd ?

Kommentarer

  • Hej Göran,
    och tack för att du hör av dig till oss. Det är glädjande att du planerar att spendera dina skiddagar i vår anläggning!

    Spåravgiften gäller i alla våra längdspår; Älvspåret, Myrspåret, Bergspåret och Toppspåret. Om du betalar avgiften över disk får du en dagbiljett/knapp som du synligt kan bära när du skidar. Väljer du att betala via Swish skall du ha med dig telefonen för att kunna bevisa att avgiften är betald.

    Korten som ingår i boendebokningen är Alpina Skipass, dvs gäller inte för längdspåren. Om du besöker en reception eller butik kan du uppgradera kortet till ett Kombipass (kombinerat Skipass för alpin- och längdspårs).
    Prisuppgifter hittar du på ww.klappen.se

    Tveka inte att höra av dig på nytt om du har fler frågor!
    Önskar dig en fortsatt trevlig vecka,
    Allt gott//
    Kläppen Ski Resort
  • Gäller knappen i gondolen också eller bara i spåren?
  • Hej Janne,
    Spårknappen gäller endast i spåren.

    Ha en fin dag.

    Med vänlig hälsning,
  • Kan man ta med längdskidor och lösa enkeltur med gondolen upp till toppstugan?
    Hälsar Janne
  • Hej Janne,
    och tack för din fråga. Härligt att du är intresserad av Toppspåret!

    När du betalar spåravgiften ingår alla längdspår på anläggningen, ink. transport till och från Toppspåret. Med längdskidutrustning och spårknapp tar du dig enkelt upp till toppen av berget, likväl ner. Du kan välja att stiga på gondolen från samtliga tre stationer (dal, mellan och topp).

    Till skillnad från SkiPass kan du inte ta gondolen utan utrustning. Ska du bara upp och fika på Toppstugan gäller vår Tur-&Returbiljett som du köper i receptionen eller på vår skiduthyrning.

    Har du fler frågor är du mer än välkommen att höra av dig på nytt!
    Allt gott//
    Kläppen Ski Resort
  • Vad kostar det att åka bara längdskidor en dag?
  • En dags spårknapp kostar för en vuxen 115kr och för ungdom/senior 70kr.

    Vänliga hälsningar
    Albin
    Kläppen Ski Resort