Finns det någon sjukstuga eller läkarmottagning på anläggningen?

Hej!
Finns de någon sjukstuga?

Kommentarer

  • Hej Amanda,
    och tack för en bra fråga. Jag hoppas att frågan ställs i förebyggande syfte - och inte att olyckan har varit framme!

    Vi har en backläkarmottagning under vintersäsongen med mottagningstiderna måndag-fredag 14.00-15.30.
    Mottagningen ligger på Kläppentorget, nere vid riksvägen. Samma byggnad som skiduthyrningen och shop 1982.

    Vid akuta skador:
    Vid akuta skador i backe eller skidområde ber vi våra gäster ta kontakt med Kläppens skidpatrull på telefonnumret 070-690 71 33, alternativt närmaste Kläppenmedarbetare eller att ringa nödnumret 112.

    Är Backläkarmottagningen stängd för dagen:
    • Ta kontakt med Backläkarmottagningen nästa dag, eller
    • Ring till Vårdcentralen 0280- 49 84 00 (mån-fre 8-16), eller
    • Besök Vårdcentralen i Sälens by

    Vårdcentralen har drop-in-mottagning enligt nedan.
    Vecka 52-15: Måndag-söndag 08.00-20.00
    Vecka 16: Måndag-fredag 08.00-18.00, Lördag 08.00-16.00, Söndag - Stängt.
    Vårdcentralen i Sälens by ligger ca 14 kilometer norr om Kläppen. Du finner Vårdcentralen i Centrumhuset, mitt emot Coop Konsum och över Systembolaget.

    Om du har funderingar är du mer än välkommen att kontakta oss på 0280-96200 alternativt bokning@klappen.se

    Önskar er en frisk och smärtfri vistelse,
    Vänligen//
    Kläppen Ski Resort
  • Hej
    Har problem med ett knä.. Har ni någon där som är duktig på att tejpa knä.. Annars får jag försöka själv..Vi syns på torsdag 😀👍
    Mvh Mattias
  • Hej Mattias, ja det har vi!

    Vi har både pistör och backläkare på plats. Läkare finns på plats 14-15:30 på mottagningen som ligger vid Kläppentorget bredvid skiduthyrningen. Då är det bara att droppa in 😀

    Hoppas du mår bra förövrigt och att vi ses på torsdag! /

    Med vänlig hälsning
    Sofia
    Kläppen Ski Resort