Vilka regler gäller för återbetalning av Skipass? Säsongsliftkort?

Hej!
Jag har tänkt köpa ett säsongskort till min son i julklapp,vi bor i grannkommun och måste köpa innan 11/12 för att få till kampanjpris. Det känns lite osäkert med allt nu i och med Covid-19. Vad gäller med återbetalning, nya restriktioner osv.
Med vänlig hälsning, Malin

Kommentarer

  • Hej Malin,
    och tack för att du hör av dig till oss. Vilken fantastisk present, äventyr blandat med träning och massor med frisk luft - kan inte bli bättre! Samtidigt förstår jag din oro med den pågående pandemin.

    Jag kan dock lugna dig med att informera att samtliga Skipass återbetalas så länge kortet inte är använt.

    Om anläggningen måste stänga under säsong (och kortet har använts vid ett eller flera tillfällen) har du som konsument rätt till återbetalning om anläggningen haft ett driftavbrott som varat längre än 2/3 av Skipassets giltighetstid. Återbetalning p.g.a. driftavbrott skall motsvara den del av Skipassets giltighetstid som inte kunnat nyttjats.
    På SLAO´s hemsida kan du läsa mer om dina rättigheter som konsument.

    Hoppas att du känner dig trygg med det svaret, och att vi får se din son i backarna hela vintersäsongen!
    Vänligen//
    Bella Beiron
    Kläppen Ski Resort