När brukar det vara mest folk i backen, på Nyårsafton eller Nyårsdagen?

Hej
När brukar det normalt vara mest folk i backen nyårsafton eller nyårsdagen?
Så vi kan välja dag när det förväntas vara minst.

Kommentarer

  • Hej Tuomas,
    och tack för en mycket bra fråga. Det gläder oss att du spenderat din nyårsafton på Kläppen!

    När det kommer till antalet skidåkare på nyårsafton och nyårsdagen brukar det vara desto fler skidåkare i backen spritt över hela dagen på nyårsafton. Nyårsdagen brukar många sova ut till senare på förmidagen alternativt efter lunchtid.

    Hur det blir nu 20/21 är svårt att svara på, men jag skulle tro att många stannar uppe till tolvslaget även i år.

    Hoppas att du får en riktigt härlig dag i backen,
    Vänligen//
    Kläppen Ski Resort