Var hittar jag information om liftarnas öppettider?

Var hittar jag information om liftarnas olika öppettider?

Kommentarer

  • Hej Carolina,
    och tack för en bra fråga. Det gläder oss att du är intresserad av vår anläggning och förhoppningsvis planerar att skida många åk i våra alpina backar!

    Öppettiderna för våra liftsystem hittar du längst ner på vår hemsida.
    Om du önskar en mer detaljerad information om vilka liftar som är i drift under säsongen rekommenderar jag dig att besöka Kläppen Idag

    Öppettider för vintersäsongen 20/21:
    11- 13 december 2020
    18 december 2020 - 11 april 2021
    09.00-15.30 i alla pister
    09.00-18.00 i belysta pister
    Julafton 09.00-15.30 (även belysta)

    Önskar dig en fortsatt trevlig dag,
    Vänligen//
    Bella Beiron
    Kläppen Ski Resort
  • Så det finns ingen karta över vilka liftar som har öppet till kl. 18? Har pisten öppet så har närliggande liftar öppet, stämmer det? Tänkte se om man kan ta sig hem till en del stugor under kvällsåkningen.
  • Hej igen Carolina, och bra följdfråga!

    Jag bifogar en karta över Kläppens olika pister, du kan även använda dig av vår digitala pistkarta på klappen.se

    Belysta pister är markerad med en liten gul cirkel, se exempel nedan:

    Det är backarna med belysning som är öppna fram till klockan 18:00. Transportliftarna är inte belysta. Beroende på vilken vecka och vilket boendeområde du bokat kan det vara att rekommendera att ta bilen till alpinbacken.

    Vänligen//
    Bella Beiron

    Kläppen Ski Resort