Kan jag ladda min Tesla på Kläppen?

Hej.
Finns det parkering med laddmöjligheter i anslutning till anläggningen?
Tack på förhand.

Kommentarer

  • Hej Jonas, tack för att du hör av dig!

    Tranantorget/ Hotell Kurbits:
    På den norra delen av parkeringen på Tranantorget har vi fyra laddstolpar. Laddstolparna är så kallade "snabbladdare" och laddar din bil på kort tid. Dessa elstolpar är kopplade till betalappen "Easy Park" som du enkelt laddar ner i din smartphone.
    Här under kan ni läsa mer om laddstationen på Tranantorget
    Ladda din elbil på Kläppen

    Varmt välkomna till oss på Kläppen Ski Resort.
    Kläppen Ski Resort
  • Tack för snabbt svar!
    Brukar det vara mycket upptaget?
    Kan ni säga vad det är för kabelanslutning till laddstolpen?
    Mvh
    Jonas
  • Hej igen Jonas,

    Elstolparna används en del, men exakt hur mycket kan vi tyvärr inte svara på. Elstolparna kan inte bokas, utan dessa är fria att nyttja när de är lediga.

    Kabelanslutning är en vanlig CEE 16A anslutning. Eventuellt kan man behöva ta med adapter till Tesla.

    Mvh
    Jack
    Kläppens bokningsavdelning