Köp SkiPass till vårt bästa pris online

Ladda ditt KeyCard online för att undvika kö

För att få en enkel och smidig start på din skiddag så rekommenderar vi dig att köpa eller ladda ditt SkiPass online. Det absolut smidigast för dig som gäst är att du återanvänder ett KeyCard du haft vid tidigare besök till Kläppen eller annan anläggning med Skidatasystem. När du köper ett nytt KeyCard och laddar det med SkiPass (skiddagar) så hämtar du ut kortet i någon av våra SkiPass-automater. Vi har placerat automaterna utomhus på Kläppentorget (utanför vår skiduthyrning) och vid Hotell Kurbits och de är tillgängliga 24H om dygnet.

När du laddar ditt befintliga KeyCard så aktiveras SkiPass:et första gången du passerar ett vändkors i liften.

Köp/Ladda SkiPass här >>
Kläppen Ski Resort

Kommentarer

  • Vi som har säsongskort på skipass, hur gör vi enklast när vi ska ladda det?
  • Hej Peter,
    och tack för att du hör av dig till oss!

    Säsongskortet laddar du likt övriga SkiPass. Du kan med fördel återanvända dina KeyCard (plastkort) genom att skriva in KeyCard-numret vid köp. På så sätt ger du dig ut direkt i backen vid ankomst 😊

    Vanligt säsongskort köper du på samma sida som veckokortet. Köp SkiPass >>
    Säsongskort med rabattkod (ex. stugägare/helårs- & säsongscampare) köper du via en annan sida. Köp med kod >>

    Har du fler frågor är du mer än välkommen att höra av dig på nytt!
    Vänligen// Bella
    Kläppen Ski Resort
  • Hej!
    Jag har friskvårdsbidrag på 3000 kr/år som är kopplat till e-passi. Skulle gärna använda dessa pengar när jag köper liftkort hos er. Kan ni kontrollera om ni skulle kunna ansluta er till e-passi tjänsten. Detta då min arbetsgivare inte tar emot kvitton för friskvård längre.
    Tack för hjälpen!
  • Hej Katarina,
    och tack för att du hör av dig. Det gläder oss att du vill nyttja ditt friskvårdsbidrag hos oss!

    Vi är inte anslutna till onlinetjänsten epassi. I dagsläget är det fakturan från genomförd onlineköp som du kan använda som underlag för friskvårdsbidrag.
    Här finner du vad som gäller på Kläppen. Friskvård >>

    Önskar dig en fortsatt fin vecka,
    Vänligen//
    Kläppen Ski Resort
  • Seniorpasset, ska man fyllt 65 eller gäller det alla födda-58?
  • Hej!
    Man ska ha fyllt 65 för att kunna nyttja seniorpasset
    MVH
    Kläppen Ski Resort
  • Hej
    hur gamla ska barn vara för att ha ski pass
    Anders S
  • Hej Anders, tack för frågan.

    Alla behöver ha ett skipass hos oss, men själva laddningen är gratis för barn mellan 0-7 år. Om du har ett kort sedan tidigare säsong/er kan du ladda det kortet antingen online eller på plats över disk. Det finns också möjlighet att köpa ett nytt kort för 65 SEK.

    Hoppas det var tydligt, ha det fint så ses vi på berget/
    Sofia
    Kläppen Ski Resort