Kan jag ladda ett äldre KeyCard?

Fungerar det att ladda även ett äldre KeyCard Skidata kort med 11 siffrigt KeyCard-nummer online?

Kommentarer

  • Hej Kalle,

    och tack för en bra fråga!

    För att ditt Keycard ska fungera behöver det ha ett 23-siffrigt keycardnummer. Därav kommer du inte kunna ladda det Keycard du beskriver via vår onlinebokning. Däremot kan du enkelt köpa till ett nytt Keycard till en kostnad om 65kr, och då hämta ut ditt Skipass med QR-kod i en av skipassautomaterna vid Kläppentorget eller Hotell Kurbits.

    Hoppas du får en fortsatt fin dag!

    Kläppen Ski Resort
  • Hej Kläppen Ski Resort
    Vi har Key Card med udløbsdato 19-12-2023 med 23 cifre
    Hvor og hvordan kan vi genbruge de samme Key Card jan.2023
    Bent,DK

  • Hej Bent,

    tack så mycket för din fråga!

    De korten vi använder här på Kläppen ska även vara märkta med KeyCard eller SkiData, vilket ska stå på kortet. Om du har ett sådant kort kan du i så fall återanvända det. Ladda dina kort kan du göra bäst genom vår hemsida. Det går också bra att köpa till Key Cards online för 65 kr om dina kort ej skulle vara giltiga.

    Vänligen, Sanna
    Kläppen Ski Resort
  • Hej ! Jag har ett Keycard från förra året i Branäs men utan bild. Kan jag använda detta ?
    Med vänlig hälsning, Malin
  • Hej Malin, tack för din fråga.

    Bilden som kommer på kortet laddas på när du laddar biljetten. Så att du inte har en bild just nu är ingen fara. När du laddar antingen online skriver du in profiler till alla som ska åka, där lägger du även in en bild 😀

    Hoppas det var svar på din fråga, ha en fin dag/
    Sofia
    Kläppen Ski Resort
  • Hejsan!

    Jag hittade ett gammalt Skidata/Key Card med 23 siffror från Stöten som jag inte har någon aning om hur gammalt det är. Systemet låter mig lägga in det. OM det skulle visa sig att kortet är för gammalt, kan man köpa ett nytt kort i Kläppen och föra över bokningen till det nya kortet?
    Johanna
  • Hej Johanna,

    Tack för din fråga! Det ska gå bra med det kortet du har men om det inte skulle fungera går det alldeles utmärkt att köpa ett nytt keycard och ladda över bokningen här i receptionen!

    Hoppas att jag besvarade din fråga och hör gärna av dig om du har fler frågor!

    Ha en fin dag ! / Lisa på Kläppen
    Kläppen Ski Resort