Hur fungerar det vid in- och utcheckning?

Hej, vi har bokat stuga i Gullbrändan V.4 nästa år. Det ska bli kul att komma upp till er igen.
Jag undrar hur vi checkar in och ut ur stugan samt var jag hämtar nyckeln?

Angela

Kommentarer

  • Hej Angela,
    Och tack för en riktigt bra fråga. Från och med vintersäsongen 20/21 använder vi oss av digital incheckning (detta för att göra det smidigare för dig som gäst, samt undvika folksamlingar i våra receptioner).
    På ankomstdagen kommer du få ett incheckningssms. I sms:et får du information om vilken incheckningsstation du ska hämta ut ditt ankomstkuvert. Har du bokat ett boende med kodlås kommer du få ett sms med aktuell kod till boendet.

    Incheckningstider:
    Incheckningssms:et skickas ut så fort stugan är kontrollerad/städad, senast klockan 16:00. I sms:et kommer det att finnas en blå ruta med texten "checka-in". När du tryckt på rutan kommer en entrékod till incheckningsstationen att skickas, alternativt koden till ditt kodlåsboende.

    Om du inte mottagit ett incheckningssms klockan 16:00 ber vi dig kontakta bokningen på telefonnummer 0280-96200.

    Utcheckning:
    På avresedagen kommer du att få ett utcheckningssms. Följ länken för att checka ut från boendet. Nycklarna lämnas (ihopsatta med varandra) i en brevlåda på utsidan av den incheckningsstation som du hämtade nyckeln på.
    Har du bott i ett kodlåsboende checkar du ut genom att följa länken i utcheckningssms:et, samt låser boendet.

    Utcheckningstider:
    Klockan 11.00, alternativt klockan 10:00 om du bokat avresestäd.
    Kläppen Ski Resort
    (Uppdaterad )