Varför stänger gondolen när det blåser?

Hej, I skriver at gondolen var lukket idag på grund af vind men i vejrudsigten står der vind 3 m/s hvordan kan det være vh Niels

Kommentarer

  • Hej Niels Lerche.
    Tack för att du hör av dig till oss och vilken bra fråga.

    När vi behöver stänga gondolen på grund av vind kan det vara stilla nere på berget men kastbyar, hård vind på toppen.
    Säkerheten för våra gäster och säkerhet vid en eventuell evakuering riskeras om vi kör den när det blåser hårt.
    Vi stänger gondolen bara om dom förhållandena uppstår.

    Hälsningar
    Linda
    Kläppens bokningsavdelning
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.