Går det att undvika singelåkare i Gondolen?

Jag har en fråga eller snarare ett förslag för att minska köerna i liftarna under Corona pandemin. I gondolen får man enbart åka familjevis om man är 4 eller fler personer. Om jag åker ensam, känns det väldigt konstigt att jag ensam ska ta upp en gondol. Åker man 1 och 1 i gondolen kommer ju köerna bli orimligt långa och det kommer bli mer trängsel än vad det behöver vara

Nu kanske det redan är så och då är det bra , annars kan ni se detta som ett förbättringsförslag. Om man går ut med informationen i tid, så är jag övertygad om att alla förstår, då man vet att alternativet är att man måste stänga ner allt och man då inte kan åka några skidor

Ett annat tips är att sälja matlådor som man säljer ute. Vore kanon att kunna köpa en matlåda till lunch ute i backen eller i sin egen stuga.

Mvh
Niklas

Kommentarer

  • Hej Niklas,

    Tack för ditt meddelande! Vi är tacksamma för alla idéer och förslag på hur vi kan anpassa anläggningen i dessa tider. Vi jobbar ständigt vidare med gästers förslag för att kunna utveckla Corona-anpassningen av anläggningen.

    Angående dina förslag kan vi inte hindra singelåkare från att välja gondolen. Istället får vi hjälpas åt att hålla avstånd. Våra Kläppenvärdar är även duktiga på att informera gäster om andra lift-alternativ för att nå toppen. Restaurang Halster, vid Hotell Kurbits på Tranantorget, har till denna vinter öppnat ett ute-kök där lunchlådor serveras utomhus. Även på Fred´s Place på Tranantorget går det att köpa goda kolgrillade hamburgare, varma toast och pommes utomhus samt har de många sittplatser ute.

    Hoppas detta ger svar på dina funderingar, vi är tacksamma för alla idéer och förslag vi får in!

    Hälsningar,
    Ebba S
    Kläppen Ski Resort